منابع
- اکبری شلدرهای، فریدون (۱۳۹۴). پیشینة آموزش زبان فارسی در ایران. تهران: انتشارات مدرسه.
- حسینینژاد، حسین (۱۳۸۹). کتاب نگارش. تهران: انتشارات لوح زرین.
- زندی، بهمن (۱۳۹۱). روش تدریس زبان فارسی (در دورة دبستان). تهران: انتشارات سمت.
- سعیدی رضوانی، محمود (۱۳۸۵). نقد مقالة بررسی ارتباط عمودی محتوای کتابهای درسی جدیدالتالیف حرفهوفن دورة راهنمایی. مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد، دورة ۷، شمارة ۲: ۲۳۵-۲۳۱.
- سیلور، جی.گالن؛ الکساندر، ویلیام ام. و آرتور جی.لوئیس (۱۳۷۸). برنامهریزی درسی برای تدریس و یادگیری بهتر. ترجمهی غلامرضا خوینژاد. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
- شکرباغی، اشرفالسادات (۱۳۹۶). ارزیابی چگونگی ارتباط طولی محتوا (مفاهیم، اصول و مهارتها) کتابهای درسی علوم تجربی دورة عمومی از منظر ملاکهای محتوایی (شامل جدول وسعت توالی و چارچوب تیمز) و ملاکهای ساختاری. وزارت آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی.
- شهودی مژدهی، عطیه؛ مفیدی، فرخنده و علیزاده، حمید (۱۳۹۲). مقایسة مهارت نوشتاری در میان دانشآموزان پایة اول دبستان با و بدون تجربة پیش از دبستان. روانشناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، دورة ۹، شمارة ۲۸: ۱۴-۱.
- صیدی، علینظر و دیگران (۱۳۹۴). چگــونه توانستم با ارائة راهکار مناسب دانشآموزان را در نگارش انشا تقویت نمایم. مجموعهمقالات اولین همایش ملی راهکارهای توسعه و ترویج علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و آموزش در ایران، سیویلیکا (۹ صفحه). انجمن توسعه و ترویج علوم و فنون بنیادین، تهران.
- عابدینی، نجمه (۱۳۹۵). آسیبشــناسی برنامة درســی انشا در پایة ششم دورة تحصیلی ابتــــدایی در شـهر یزد. پایاننامة کارشناسی ارشد برنامهریزی درسی، پردیس علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه یزد، چاپ نشده.
- فرامرزی، سالار؛ کرمعلیان، حسن و نصراللهی، شهناز (۱۳۹۰). تأثیر مداخلة آموزشی مبتنی بر رویکرد تجربة زبانی بر مهارت بیان نوشتاری (انشا) دانشآموزان. رویکردهای نوین آموزشی (پژوهشهای تربیتی و روانشناختی). دورة ۶، شمارة ۲: ۶۰-۴۱.
- کرمی گزافی، علیرضا؛ هدفجو، لیلا و صمدی، پروین (۱۳۹۲). بررسی ارتباط عمودی کتب علوم تجربی چهارم، پنجم و ششم دورة ابتدایی و علوم تجربی دوم و سوم دورة راهنمایی بر اساس شاخصهای توالی و تداوم. هشتمین سمینار آموزش شیمی ایران ۶ و ۷ شهریور ماه، دانشکدة شیمی دانشگاه سمنان.
- کمری، حسین (۱۳۹۲). بررسی خطاهای دستوری انشای دانشآموزان پایة ششم ابتدایی دوزبانة کردی- فارسی (مطالعة موردی: شهرستان سرپلزهاب). پایاننامة کارشناسی ارشد آموزش زبان فارسی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران.
- کیان، مریم (۱۳۹۸). اثر تکنیکهای نگارش در پیشرفت مهارت انشانویسی دانشآموزان پایة ششم ابتدایی. فصلنامة علمی پژوهشی تدریسپژوهی، دورة ۷، شمارة 3۳: ۱۷۵-۱۵۵.
- محمدی، راحله (۱۳۹۲). راههای تقویت مهارت نوشتن در دانشآموزان پایة شـشم آمــوزش و پـرورش منطقة ۹ شهر تهران. پایاننامة کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه پیام نور مرکز تهران، چاپ نشده.
- مردانی، سهیلا؛ مردانی، آرزو و باویر، هدیه (۱۳۹۵). مقایسة مهارت نوشتاری در میان دانشآموزان پایة اول دبستان با و بدون تجربة پیش از دبستان. مجلة مطالعات روانشناسی و علوم تربیتی، دورة 3۳، شمارة ۱: ۳۶ - ۳۱.
- مطلق، عادله؛ خادم، ملوک و دانشگر، مریم (۱۳۹۸). بررسی آموزش نوشتن در کتابهای درسی آموزش فارسی و نگارش دورة ابتدایی بر مبنای رویکرد فرآیندمحور و برنامة قصدشده. فصلنامة علمی- پژوهشی زبانپژوهی دانشگاه الزهرا(س)، سال ۱۱، شمارة ۳۲: ۴۸-۲۷.
- ملکی، حسن (۱۳۸۹). برنامهریزی درسی (راهنمایی عمل). تهران: انتشارات پیام اندیشه.
- مولوی، عباسعلی (۱۳۸۰). انشا و نامهنگاری ابتدایی. تهران: انتشارات حافظ نوین.
- میرزابیگی، علی (۱۳۸۹). برنامهریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی. تهران: انتشارات یسطرون.
- نیکنفس، سعید و علیآبادی، خدیجه (۱۳۹۲). نقش تحلیل محتوا در فرآیند آموزش و طراحی کتابهای درسی. مجلة جهانی رسانه-نسخة فارسی، دورة ۸، شمارة ۲ (پیاپی ۶۱): ۱۵۰-۱۲۴.
- یارمحمدیان، محمدحسین (۱۳۸۹). اصول برنامهریزی درسی. تهران: انتشارات یادآورة کتاب.