ابراهیمی چابکی، محمدصادق (۱۳۹۲). املا و نظام نوشتاری زبان فارسی. فصلنامة تعلیم و تربیت استثنایی، سال سیزدهم، شمارة 2 (پیاپی 115): ۳۴ – ۲۹.
آقابابایی، سارا؛ ملکپور، مختار و عابدی، احمد (۱۳۹۱). اثربخشی آموزش کارکردهای اجرایی بر عملکرد تحصیلی کودکان با ناتوانی یادگیری املا. فصلنامة تازههای علوم شناختی، سال چهاردهم، شمارة ۲۰: ۷۲ – ۶۳.
امیدوار، احمد (۱۳۸۴). نارساییهای ویژه در یادگیری. تهران: کتابخانة ملی ایران.
تبریزی، مصطفی (۱۳۸6). درمان اختلالات دیکتهنویسی. تهران: نشر فراروان.
جعفریان یسار، حمید(1389). سیاه سفید خاکستری در زنگ املا. نشریه ماهانه رشد آموزش ابتدایی.
حداد عادل، غلامعلی (۱۳۹۴). دستور خط فارسی (فرهنگستان زبان و ادب فارسی). تهران: نشر آثار.
زندی، بهمن؛ نعمتزاده، شهین؛ سمایی، سیدمهدی و نبیفر، شیما (۱۳۸۵). بررسی و توصیف خطاهای املایی دانشآموزان پایة دوم دبستان. پژوهش در حیطة کودکان استثنایی، سال ششم، شمارة ۲: ۶۶۰ – ۶۳۹.
سلمآبادی، امین؛ علیپور، محمد و پورشافعی، هادی (۱۳۹۵). چگونه توانستم ضعف املا (حافظة دیداری) شش دانشآموز پایة چهارم را برطرف کنم؟. کنفرانس جهانی قانون روانشناسی و علوم تربیتی و علوم اجتماعی آغاز هزارة سوم، شیراز.
سیدی نظرلو، سیدطاهر و طبسی، سیده زکیه (۱۳۹۶). چگونه توانستم مهارت املا نوشتن دانشآموزان کلاس پنجم را تقویت کنم؟. اولین کنفرانس بینالمللی علوم اجتماعی، تربیتی، علوم انسانی و روانشناسی، .
شریفیفر، احمد و بروغنی، الهه (۱۳۹۴). چگونه توانستم کندنویسی دانشآموزم را برطرف کرده و مهارتهای نوشتن را در او تقویت کنم؟. همایش ملی آموزش ابتدایی، دورة اول، انجمن مطالعات برنامة درسی ایران.
علوی مقدم،سید بهنام(1393).نوآوری آموزشی،سال سیزدهم، شماره 50: 124_140.
مطهری نژاد، حسین(1394). بررسی اختلالات یادگیری در کودکان. همایش بین المللی روانشناسی و فرهنگ زندگی،31-41.
ناصرپور، محمد؛ درانی، کمال و صالحی، کیوان (۱۳۹۸). شناسایی عوامل مؤثر در اختلالات املانویسی دانشآموزان ابتدایی. فصلنامة مطالعات برنامة درسی ایران، سال چهاردهم، شمارة ۵۴: ۲۱۸ – ۱۸۱.
هاشمی کاشی ثانی(1387).چگونه توانستم ضعف املا در بعضی از دانش آموزانم را برطرف کنم؟:3-8.
هومن،حیدرعلی(1393).شناخت روش علمی در علوم رفتاری.تهران:نشر سمت.19-25.
وینرایت، ویلیام (بیتا). عقل ودل. ترجمة محمدهادی شهاب (۱۳۹۴). قم: انتشارات پژوهشگاه علوم و معارف اسلامی.