اختلال بیشفعالی همراه با نقصتوجه و مشکل در یادگیری، از مهمترین اختلالهای روانپزشکی در کودکان است که تا نوجوانی و بزرگسالی هم ممکن است ادامه داشته باشد. هدف این مطالعه، بررسی بیشفعالی همراه نقصتوجه با اختلال یادگیری نمونهی موردی یکی از دانشآموزان پایهی هشتم است. روش پژوهش به صورت مشاهدهی مستقیم رفتار در کلاس و بررسی روند نحوهی انجام تکالیف محوله و دیگر ابزار پژوهش استفاده از پرسشنامهی استاندارد محقق ساخته است که به منظور تحلیل دادهها، از از نرمافزار SPSS استفاد شده است. یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که یکی از عوامل رفتاری در دانشآموزانی که دارای اختلال یادگیری هستند، اهمالکاری یا واگذار کردن کارها و تکالیف محوله به آینده است؛ به گونهای که در نتایج پژوهش مشخص شد، دانشآموز مورد مطالعه هم در انجام تکالیف اهمالکاری میکرد که با تمرکز بیشتر معلم بر روی این دانشآموز به حل تکالیف و گرفتن نمرهی مطلوب در فعالیتها میتوان رسید. همچنین تحلیل دادههای آماری، سه اختلال تکانشی بودن، بیشفعالی و بیتوجهی را در این دانشآموز نشان داد.
نظری, احمد. (1402). بررسی بیشفعالی همراه نقصتوجه با اختلال یادگیری نمونه موردی یکی از دانشآموزان پایهی هشتم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), 41-59. doi: 10.48310/rpllp.2024.15165.1126
MLA
احمد نظری. "بررسی بیشفعالی همراه نقصتوجه با اختلال یادگیری نمونه موردی یکی از دانشآموزان پایهی هشتم", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4, 2, 1402, 41-59. doi: 10.48310/rpllp.2024.15165.1126
HARVARD
نظری, احمد. (1402). 'بررسی بیشفعالی همراه نقصتوجه با اختلال یادگیری نمونه موردی یکی از دانشآموزان پایهی هشتم', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), pp. 41-59. doi: 10.48310/rpllp.2024.15165.1126
VANCOUVER
نظری, احمد. بررسی بیشفعالی همراه نقصتوجه با اختلال یادگیری نمونه موردی یکی از دانشآموزان پایهی هشتم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1402; 4(2): 41-59. doi: 10.48310/rpllp.2024.15165.1126