استفاده از ادبیات جهان دربرنامه درسی ایران ودرس فارسی و کتاب آن به عنوان مهمترین ابزار آموزش زبان رسمی اهمیت بسیاری دارد؛ بخصوص در دوره متوسطه که مقدمه ورود دانش آموزان به عرصههای شغلی یا ادامه تحصیل در آموزش عالی است و به سبب گسترش قابلیت ذهنی و روحی آنان در این سن کتابهای فارسی این مقطع میتواند زمینه ساز ارتباط گسترده تر ایشان با آثار برجسته ادبی و ترغیب به مطالعات بعدی باشد. علاوه بر این آشنایی با ادبیات جهان میتواند زمینهساز آشنایی دانشآموزان با اندیشهها و مضامین شاهکارهای ادب جهان شود. از این رو پژوهش پیشرو در تلاش است که به روش تحلیلی –توصیفی به بررسی محتوایی نمونههای ادبیات جهان مندرج در کتابهای فارسی این دوره بپردازد و نشان دهد که آثارمندرج در این کتابها دارای چه محتوایی میباشد و نتایج به دست آمده از بررسی پژوهشگر حاکی از آن است که مضامین و محتوای استفاده شده در آثار گزیدهی ادبیات جهان بیشتر به مبانی اخلاقی، خودسازی، عشق و محبت، ادب پایداری، آوارگی و مبارزه با ظلم و ستم اختصاص دارد
عساکره, ناهید. (1402). بررسی ادبیات جهان در کتاب های متوسطه سال تحصیلی 1300 / 1400 از نظر محتوا. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), 75-98. doi: 10.48310/rpllp.2024.15311.1132
MLA
ناهید عساکره. "بررسی ادبیات جهان در کتاب های متوسطه سال تحصیلی 1300 / 1400 از نظر محتوا", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4, 2, 1402, 75-98. doi: 10.48310/rpllp.2024.15311.1132
HARVARD
عساکره, ناهید. (1402). 'بررسی ادبیات جهان در کتاب های متوسطه سال تحصیلی 1300 / 1400 از نظر محتوا', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), pp. 75-98. doi: 10.48310/rpllp.2024.15311.1132
VANCOUVER
عساکره, ناهید. بررسی ادبیات جهان در کتاب های متوسطه سال تحصیلی 1300 / 1400 از نظر محتوا. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1402; 4(2): 75-98. doi: 10.48310/rpllp.2024.15311.1132