پژوهش حاضر با هدف بهبود مشکلات املایی دانشآموزان پایه ششم ابتدایی دبستان بهار شهرستان الیگودرز صورت پذیرفت. تحقیق حاضر از نوع، تحقیقات توصیفی است که به صورت اقدام پژوهی انجام شد. جامعه آماری پژوهش تمام دانش آموزان پایه ششم ابتدایی دبستان بهار شهرستان الیگودرز بودند که در سال تحصیلی 1402- 1401 به تحصیل اشتغال داشتند و کل جامعه آماری که 28 نفر بودند به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری اطلاعات از نوع مشاهده و بررسی املا دانش آموزان است. برای بهینه سازی روش آموزش املا (به عنوان یک ماده درسی که قابل آموزش است؛ نه به عنوان یک درس که همیشه ارزشیابی میشود)، در کنار روش مرسوم دیکته گویی از روشهای نوین آموزش املا، ارائه کاربرگهای آموزش املا، روشهای تقویت حافظه دیداری و... بهره گرفته شد و کلمات در قالب اسلاید در اختیار دانشآموزان قرار گرفت. بر اساس نتایج، راهکارهای اجرا شده بر خطاهای املایی دانشآموزان پایۀ ششم ابتدائی تأثیر دارد و مهارتهای نوشتاری، دقت و توجه و حافظۀ دیداری آنها بهبود مییابد و مطالب را بهتر به یاد میآورند.
فروزانفر, آزاده. (1402). چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), 99-115. doi: 10.48310/rpllp.2024.14145.1111
MLA
آزاده فروزانفر. "چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4, 2, 1402, 99-115. doi: 10.48310/rpllp.2024.14145.1111
HARVARD
فروزانفر, آزاده. (1402). 'چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 4(2), pp. 99-115. doi: 10.48310/rpllp.2024.14145.1111
VANCOUVER
فروزانفر, آزاده. چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش آموزان پایه ششم بهبود بخشم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1402; 4(2): 99-115. doi: 10.48310/rpllp.2024.14145.1111