استادیار گروه تاریخ دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
10.48310/rpllp.2025.20670.1270
چکیده
چکیده هدف از این پژوهش، بررسی تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی است. با مطالعه درباره متون علمی و بخصوص داستان «حسنک وزیر» تاریخ بیهقی، نقش ابزارهایی مانند آمــوزش چندرسانهای تعاملی در پیشرفت آموزشی دانشآموزان نمایانتر میشود. آموزش بهصورت شبکة درهم تنیندهای در فرآیند یادگیری و آموزش واژگان، عبارتها، جملهها، تکیهکلامها و سایر ابزارهای زبانی پارسی، به عنوان سازهای برتر شناخته میشود. این پژوهش به لحاظ هدف، کاربردی و ازلحاظ نوع، توصیفی ـ تحلیلی است. فناوریهای دیجیتال فرصت مناسبی را در اختیار آموزش و فرایند یاددهی قرار میدهند تا هم بتوان انگیزههای مؤثری را در دانشآموزان ایجاد کرد و هم مهارتهای مختلفی را در آنان پرورش داد. آموزش چندرسانهای تعاملی میتواند مکملی در کنار آموزشهای سنتی یا مدرنیزهشدة کنونی به شمار رفته، یاددهی و یادگیری دانش و مهارتهای امروزین را نوینتر و کارآمدتر کند. واژگان کلیدی این پژوهش عبارتند از: فناوری های نوین، چندرسانهای تعاملی، آموزش، علوم انسانی، حسنک وزیر.
یوسفوند, رضا . (1404). تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی). پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 6(2), -. doi: 10.48310/rpllp.2025.20670.1270
MLA
یوسفوند, رضا . "تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی)", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 6, 2, 1404, -. doi: 10.48310/rpllp.2025.20670.1270
HARVARD
یوسفوند, رضا. (1404). 'تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی)', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 6(2), pp. -. doi: 10.48310/rpllp.2025.20670.1270
CHICAGO
رضا یوسفوند, "تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی)," پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 6 2 (1404): -, doi: 10.48310/rpllp.2025.20670.1270
VANCOUVER
یوسفوند, رضا. تأثیر فناوریهای نوین در آموزش علوم انسانی (مطالعه موردی: داستان حسنک وزیر، تاریخ بیهقی). پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1404; 6(2): -. doi: 10.48310/rpllp.2025.20670.1270