1
کارشناس مسئول هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان استان گلستان
2
معلم مدارس ابتدایی، آموزش و پرورش آقلا
چکیده
فناوری اطلاعات و ارتباطات دربرگیرندة تمام فناوریهای پیشرفتۀ مربوطبه نحوۀ پیوند و انتقال دادهها در سامانههای ارتباطی مبتنی بر رایانه، خصوصاً برنامههای نرمافزاری و سختافزاری است. هدف این پژوهش، بررسی نقش فناوریهای نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی دانشآموزان متوسطۀ اول در درس ادبیات فارسی شهرستان مینودشت است. شرکتکنندگان در این پژوهش 40 نفر از دبیران ادبیات فارسی و دانشآموزان دختر و پسر مقطع راهنمایی تحصیلی(دورۀ اوّل متوسطه) شهرستان مینودشت در سال تحصیلی 95-1394 هستند که بهصورت نمونهگیری هدفمند مورد آزمون قرارگرفتند. ابزار پژوهش جهت جمعآوری اطلاعات، شامل پرسشنامههای محققساختۀ ویژۀ دبیران و دانشآموزان با تعداد گویههای متفاوت بود. نتایج بهدستآمده گویای آن است که فناوریهای نوین آموزشی در پیشرفت تحصیلی، بهبودبخشی به فرایند یاددهی- یادگیری درس، تقویت اعتماد به نفس دانشآموزان و بالابردن میزان مشارکت آنان در فرایند یاددهی- یادگیری درس ادبیات فارسی، تأثیری بیش از حد متوسط دارد.
موسوی, سیدعبّاس و صفایی, عبدالواحد . (1398). بررسی رابطۀ فناوریهای نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه در درس ادبیات فارسی. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1(1), 95-110.
MLA
موسوی, سیدعبّاس , و صفایی, عبدالواحد . "بررسی رابطۀ فناوریهای نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه در درس ادبیات فارسی", پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1, 1, 1398, 95-110.
HARVARD
موسوی, سیدعبّاس, صفایی, عبدالواحد. (1398). 'بررسی رابطۀ فناوریهای نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه در درس ادبیات فارسی', پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1(1), pp. 95-110.
CHICAGO
سیدعبّاس موسوی و عبدالواحد صفایی, "بررسی رابطۀ فناوریهای نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه در درس ادبیات فارسی," پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1 1 (1398): 95-110,
VANCOUVER
موسوی, سیدعبّاس, صفایی, عبدالواحد. بررسی رابطۀ فناوریهای نوین آموزشی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دورۀ اول متوسطه در درس ادبیات فارسی. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی, 1398; 1(1): 95-110.