احمدی، حمیرا، محمودی، عثمان، صالح، جبار، و کریمیانپور، غفار (1393). مقایسه اختلالهای خواندن در بین دانشآموزان یکزبانه و دوزبانه. سلامت روان کودک، 1(1)، 27-36.
احمدی جعفری، منصوره (1399). مبانی نظری مهارتهای آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان. مطالعات آموزش بینالمللی زبان فارسی، 6 (10)، 59-76.
تهوری، زهرا، سعیدی، زری (1399). سبکهای یادگیری و مهارت خواندن فارسیآموزان غیر فارسی زبان سطح پیشرفته، نشریه مطالعات آموزش زبان فارسی، 6 (11)، 94-75.
حقانی، مستانه (1383). بهکارگیری آموزش راهبردهای خواندن در قدریس این مهارت. متن پژوهی ادبی، 7 (20)، 134-100.
جمالالدین، فرانک. کامیابی گل، عطیه و تفضلی، دارا (1401). تحلیل نظاممند پژوهشهای آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری در ایران. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، 11(24)، 45-60.
زرین فرد، شکیبا؛ رحیمی، مهرک و محسنی، احمد (1399). بررسی تأثیر کلاس معکوس بر مهارت خواندن زبان انگلیسی. نشریه علمی فناوری آموزش، 14(3)، .551-537.
شکری، یدالله، نقشبندی، شهرام، اسماعیلی، عصمت؛ و استادزاده، زهرا (1396). مهارت درک خواندن فارسیآموزان غیرایرانی: مطالعة تأثیر کاربرد متون سادهشدة گلستان بر آن. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 6(1)، .152-135.
طباطبایی، عزت (1391). ارزیابی مهارت خواندن. همایش میان رشتهای آموزش و یادگیری زبان.
قنسولی هزاره، بهزاد؛ و الهی، مجید (1389). اعتبارسنجی پرسشنامه منبع کنترل و بررسی ارتباط آن با پیشرفت زبان انگلیسی عمومی (مقاله علمی وزارت علوم). مهارتآموزش زبان، 2 (1) 143-118.
صحرائی، رضا مراد، حسینی، زهراسادات؛ و صدیقی فر، زهره (1400). تأثیر نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن و انگیزه فارسیآموزان خارجی. زبانپژوهی ،13 (41) 135-107.
صحرایی، رضامراد، و عبداللهی پارسا، طاهره (1403). بررسی روند رشد ساخت فعل در نوشتههای فارسیآموزان کرهای (سطح پایه و میانی) بر اساس رویکرد کاربردبنیان. پژوهشنامه آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، 13(2)، 10-25.
Ashley M. Hoover .2009.An Investigation of Teaching Cause and EffectTeachnique.Sierra Nevada College: unpublished master degree.
Chen, C.-C., & Wu, Y.-H. (2023). The Effects of Extensive Reading on Vocabulary Acquisition and Reading Fluency of EFL Learners. TESOL Quarterly, 57(2), 374-395.
Cheng, X., & Li, S. (2023). The impact of explicit text structure instruction on L2 learners' reading comprehension: A meta-analysis. Reading in a Foreign Language, 36(2), 1-23.
Grabe, W. (2009). Reading in a second language: Moving from theory to practice. Cambridge University Press.
Wang, Q., & Liu, X. (2023). The impact of digital storytelling on L2 learners' reading motivation and engagement: A case study in a Chinese EFL context. Journal of Second Language Learning, 12(2), 187-212.