Investigation the Effects of the Story Telling and Game Teaching Methods on Reducing Dysgraphia among Primary School Students

Document Type : Original Article

Authors

1 Assistant Professor, Department of Educational Sciences, Farhangian University, P.O.Box14665-889,Tehran, Iran

2 Assistant Professor, Department of Persian Language and Literature Education, Farhangian University, P.O.Box14665-889,Tehran, Iran

3 MSc of Curriculum Development, Shiraz, Iran

Keywords

Main Subjects


احمدوند، محمدعلی (1392). روان‌شناسی بازی (چاپ دهم). تهران: دانشگاه پیام نور.
امیری، زلیخا؛ و برزگر، مجید (1392). تأثیر بازی‌های تمرکزحواس بر میزان افزایش توجه در کودکان بیش‌فعال/ نوع نقص توجه در بین کودکان دبستانی شهر شیراز، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.
انوشه‌پور، ابوالفضل (1389). روش تدریس فارسی ابتدایی، ویژه مراکز و دانشسراهای تربیت معلم رشته آموزش ابتدایی، تهران: وزارت آموزش و پرورش
بنفشه، لیلا؛ و مدرسی قوامی، گلناز (1388). بررسی میزان تأثیر قصه‌گویی و قصه‌خوانی بر درک مطلب شنیداری، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته زبان‌شناسی، دانشگاه علامه طباطبایی تهران.
بیگدلی، زیور؛ و واحدی، مهدی (1396). اثربخشی بازی‌های سازمان‌دهی شده بر میزان یادگیری و هوش نوآموزان پیش دبستانی، فرهنگ مشاوره و روان درمانی سال نهم بهار 1397 شماره 33، شماره صفحات: ۱۸۷ – ۲۰۶
پشت‌دار، علی‌محمد (1376). قصه‌گویی و نمایش خلاق، چاپ دوم، تهران: انتشارات دانشگاه پیام نور.
تبریزی، مصطفی (1394). درمان اختلالات دیکته‌نویسی، تهران: انتشارات فراوان.
زارعی فرد، رها؛ و تدین، عرفانه (1403). تبیین خطاهای املایی مقطع دوم و سوم ابتدایی بر اساس الگوی گارمن (1996). پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی، 5(2),صص 55-72.
زندی، بهمن (1396). روش تدریس زبان فارسی (در دوره دبستان)، چاپ هفدهم، تهران: انتشارات سمت.
زینی، مرضیه؛ بلوچی انارکی، محمد؛ رضایی، سمیه؛ و ملا جعفری، عاطفه. (1395). اثربخشی راهبرد قصه درمانی، در کاهش خطاهای املایی دانش‌آموزان دارای اختلالال نوشتاری (دیکته)، مجله مطالعات ناتوانی1۳۹5؛ (۶:)۲۰ -15
شاکر اردکانی، شهلا و رضایی اردکانی، فضل‌الله (1401). چگونگی ارتقابخشی املای دانش‌آموزان پایة چهارم مدرسة دخترانة دکتر حسن نصیری اردکان. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی، 3(2)، 82-103.
شاه بداغی لو، شیدا؛ و جباری، سوسن (1392). بررسی و مقایسه مشکلات رفتاری و مهارت‌های اجتماعی دانش‌آموزان با اختلالات یادگیری کلامی وغیر کلامی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته روانشناسی تربیتی، دانشگاه شیراز.
غفاری، خلیل؛ داودی، حسین؛ حیدری، حسن؛ محمدی، فاطمه و یاسبلاغی شیراهی، بهمن (1398). اثربخشی بازی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان کلاس اول ابتدایی در درس فارسی، مطالعات روان‌شناسی تربیتی،16 (35)، ۲۱۱ - ۲۴۲.
فروزانفر، آزاده (1402). چگونه توانستم مشکلات املایی را در دانش‌آموزان پایه ششم بهبود بخشم. پژوهش در آموزش زبان و ادبیات فارسی، 4(2)، صص 99-115.
قدیانی، فاطمه؛ و استکی، مهناز (1394). مقایسه ویژگی‌های شناختی نقاشی دانش‌آموزان با اختلال یادگیری غیر کلامی و دیکته‌نویسی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، رشته تحقیقات تربیتی، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.
لرنر، ژانت (1997). ناتوانی‌های یادگیری نظریه‌ها، راهبردها و روش‌ها (ترجمه عصمت دانش،1384). تهران: انتشارات دانشگاه شهیدبهشتی.
مسعودی، محسن؛ و جاویدی، حجت اله (1393). اثربخشی روش درمانی ادراکی- حرکتی کپارت بر کاهش اختلال دیکته دانش‌آموزان دوره ابتدایی شهر شیراز، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
ملکیان، فرامرز؛ و آخوندی، آذر (1389). تأثیر چندرسانه‌ای آموزشی در درمان اختلال املای دانش‌آموزان ویژه یادگیری شهر کرمانشاه در سال تحصیلی 87-86، نوآوری‌های مدیریت آموزشی،6 (1). صص.160-178.